در حال خواندن
همزمان با صدرنشینی در هفت شاخص رقم خورد: رشد «به‌پرداخت ملت» در ۱۱ شاخص گزارش اقتصادی شاپرک
0

همزمان با صدرنشینی در هفت شاخص رقم خورد: رشد «به‌پرداخت ملت» در ۱۱ شاخص گزارش اقتصادی شاپرک

نویسنده:  عبداله افتاده1403-08-21

شرکت به‌پرداخت ملت طی مهرماه سال جاری، به موازات رشد جایگاه خود در ۱۱ شاخص گزارش اقتصادی شاپرک، موفق به صدرنشینی در ۷ شاخص این گزارش، در میان شرکت‌های پرداخت الکترونیک کشور شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، این شاخص‌ها شامل تعداد پشتیبانی از تراکنش‌های اینترنتی و موبایلی، میزان میزبانی مبالغ تراکنش های موبایلی و کارتخوان فروشگاهی، بالاترین رشد در پوشش مبالغ تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، بیشترین تعداد تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ و بالاترین نسبت ترمینال‌های تراکنش‌دار پذیرش اینترنتی به ترمینال‌های فعال سیستمی این ابزار بوده است.

بنا بر یکصد و دوازدهمین گزارش اقتصادی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت)، شرکت به‌پرداخت ملت با کسب ۳۹٫۷۰ درصد سهم از ابزار پذیرش اینترنتی و ۴۵٫۶۹ درصد سهم از تعداد تراکنش ابزار پذیرش موبایلی، ضمن رشد به‌ترتیب ۱٫۰۲ و ۰٫۲۴ درصدی در این دو شاخص، بالاترین تعداد تراکنش‌های هر یک از این ابزارها را در هفتمین ماه سال جاری پشتیبانی کرد.

این شرکت همچنین با پوشش ۱۹٫۰۴ درصد از مبالغ کارتخوان فروشگاهی و میزبانی ۴۸٫۰۴ درصد از مبالغ ابزار پذیرش موبایلی، ضمن صدرنشینی در هر دو شاخص، ۰٫۴۳ درصد افزایش سهم مبلغی در پشتیبانی تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی را به ثبت رسانده است که بالاترین میزان رشد این سهم در میان شرکت‌های پرداخت الکترونیک کشور محسوب می‌شود. این در حالی است که سهم به‌پرداخت ملت از میزبانی مبالغ ابزار پذیرش اینترنتی نیز در مهرماه سال جاری با رشد ۰٫۰۱ درصدی به ۲۳٫۶۰ درصد رسیده است.

از سوی دیگر، به‌پرداخت ملت در مهرماه امسال، با کسب سهم ۲۵٫۷۰ درصدی از تعداد تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ، به بیشتریم حجم از این‌گونه تراکنش‌ها خدمت ارائه داده است. علاوه بر این، سهم این شرکت از تعداد و مبلغ تراکنش‌های «خرید» به ترتیب ۰٫۰۶ و ۰٫۳۳ درصد و از تعداد تراکنش‌های «مانده‌گیری» ۰٫۰۹ درصد نسبت به شهریورماه ارتقا یافته است.

به‌پرداخت ملت همچنین ضمن افزایش به‌ترتیب ۰٫۰۴ درصدی، ۰٫۳۰ درصدی و ۰٫۳۲ درصدی سهم از تعداد ابزار پذیرش «فعال سیستمی» شامل اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی، سهم خود از تعداد ابزار پذیرش «تراکنش‌دار» کارتخوان فروشگاهی را نیز با رشد ۰٫۱۵ درصدی همراه کرده است.

در همین حال، این شرکت در بررسی نسبت «ترمینال‌های تراکنش‌دار پذیرش اینترنتی» به «ترمینال‌های فعال سیستمی این ابزار»، با دارا بودن نسبت ۳۳٫۸۳ درصدی، در مهرماه سال ۱۴۰۳ صدرنشین جدول شرکت‌های PSP کشور بوده است.

حس شما نسبت به این خبر چیست؟
دوستش دارم
0%
علاقه‌مندم
0%
نظری ندارم
0%
شگفت زدم
0%
ازش متنفرم
0%
غمگینم
0%
خوشحالم
0%
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر