فایل صوتی میزگرد باشگاه مشتریان بانکها؛ از شعار تا عمل منتشر شد
پادکست : رادیو عصر پرداخت
مدیرمسوول: عبداله افتاده
مهمانان: بهزاد عمرانی مدیرعامل شرکت بازرگانی چابک تجارت آسیا به عنوان راهبر باشگاه مشتریان بانک تجارت، امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا یا «آوای بانک ایران زمین» و علیرضا بیجار قائممقام مدیرعامل شرکت شقایق بانک ملت
موسیقی : معین صالحی
اسپانسر : شرکت بهپرداخت ملت
تحولات موثر و پی در پی صنعت بانکداری ایران با روی کار آمدن تکنولوژیهای نوین بانکداری، ورود بازیگران متنوع و تازه به عرصه بانکداری و افزایش سطح آگاهی مشتریان، سبب شده تا روز به روز بیشتر شاهد فضای رقابتی در این عرصه باشیم. در شرایط جدید، بانکها با حرکت به سمت استراتژیهای مشتریمحور، استراتژیهای بازاریابی محصول محور خود را با تاکید بر محوریت مشتری جایگزین کرده و به سمت برقراری روابط سودآور و طولانیمدت با مشتریان حرکت میکنند.
بانکهای ایران در حال حرکت به سمت عصر نوین در صنعت بانکداری هستند؛ عصری که در آن، مشتریان دارای بیشترین ارزش و پتانسیل سودآوری برای بانکها به شمار میروند و شناسایی و تشویق آنها برای برقراری ارتباط بلندمدت و وفادارانه با بانک، جزء اولین و مهمترین اولویتهای بانکی است. بر این اساس، ابزارهایی در بازاریابی باید در اولویت بالاتر قرار گیرند تا به وفادارسازی مشتری، کمک بیشتری کنند.
باشگاههای مشتریان از جمله ابزارهای جامع استراتژیک هستند که بر اساس وفادارسازی مشتریان طراحی و ایجاد میشوند و هدف عمده آنها، افزایش دانش سازمان درباره مشتری است. این امر، سبب میشود سازمان، اطلاعات مفصل درباره موقعیت شخصی اعضا، علایق و ساختار تقاضای آنها دریافت کند.
بانکها در عرصه بانکداری دیجیتال، طی سالهای اخیر به ضرورت و اهمیت وفادارسازی مشتریان خود، بیش از پیش توجه کردهاند و عمدتا با ایجاد باشگاه مشتریان، سعی خود را در زمینه سرمایهگذاری مطلوب و منطقی در این عرصه نهادهاند. این رویکرد از اواخر دهه ۸۰ تا کنون، توسط یک بانک و سال ۱۳۹۴ توسط بسیاری از بانکها دنبال شد اما حتی راوی این سطور، نیز به عنوان یک مشتری حقیقی در این سالها، حسی از باشگاه مشتریان نداشته است. عملا به نظر میرسد در نظام بانکی ایران، در این حوزه بیشتر، حرف زده شده تا اینکه عمل شود!
از اینرو، در یکصد و چهارمین میزگرد آنلاین از سلسله نشستهای تخصصی بانکداری و اقتصاد دیجیتال با عنوان «باشگاه مشتریان بانکها؛ از شعار تا عمل!» که با حضور بهزاد عمرانی مدیرعامل شرکت بازرگانی چابک تجارت آسیا به عنوان راهبر باشگاه مشتریان بانک تجارت، امینرضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا یا «آوای بانک ایران زمین» و علیرضا بیجار قائممقام مدیرعامل شرکت شقایق بانک ملت برگزار شد، مشکلات و راهکارهای این حوزه، موردبحث و تبادلنظر قرار گرفت.
Podcast: Play in new window | Download
ارسال یک نظر