پیشتازی پرداخت الکترونیکی ملت بین دوازده شرکت
به پرداخت ملت در ۵ ماه نخست سال با سهمی معادل ۷۵/ ۵۰ درصد در مبلغ تراکنش، پرچمدار بازار پرداخت الکترونیک شد. با شیوع کرونا، کسب و کار تجارت الکترونیکیها تقریبا سکه شده است؛ بررسیهای پنج گزارش شاپرک (شبکه الکترونیک پرداخت کارت) از فروردین تا پایان مرداد، نشان میدهد شرکت «بهپرداخت ملت» در بازار پرداخت الکترونیک کارتی؛ بین ۱۲ بازیکن اصلی این صنعت همواره پیشتاز بوده است. در پنج ماه ابتدایی سال سهم این شرکت در دو شاخص تعداد تراکنش و مبلغ تراکنش در مقایسه با سایرین بیشتر بوده و تا جایی که بهپرداختیها در تمام این مدت، جایگاه نخست جدول شاپرکی را ترک نکردهاند. سهم به پرداخت ملت نسبت به پنج شرکت اول جدول شاپرکی در ۵ ماهه ابتدای سال، برابر ۳۹/ ۴۶درصد از بازار در تعداد تراکنشها و در مبلغ آنها نیز برابر ۷۵/ ۵۰ درصد از بازار در همین مقیاس بوده است. طبق بررسیهای «دنیایاقتصاد»، سهم عملکرد این شرکت به تنهایی نسبت به مجموع سهم هفت شرکت پایانی جدول شاپرکی در طول ۵ ماه در شاخص مبلغ تراکنش، معادل ۸۵/ ۱۲۱درصد محاسبه شده است. این میزان برای هفت شرکت دیگر مجموعا برابر ۱۴/ ۱۲۶درصد است. این تفاوت ۲۹/ ۴درصدی بین یک شرکت در مقابل هفت شرکت به تنهایی نشان از آن دارد که مدیریت گروه پرداخت الکترونیکیها در دستان به پرداخت ملت است.
تاثیر کرونا برای بهپرداخت ملت
تاثیر شیوع کرونا بر معاملات الکترونیک و رشد بیسابقه آن در دو ماه نخست سالجاری برای این شرکت کاملا مشهود است. این شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در شاخص مبلغ تراکنش، دو ماه طلایی را با بیش از ۵۱ درصد رشد برای خود رقم زده است. هرچند رشد این شرکت در دو ماه ابتدایی تابستان گذشته نسبت به خودش در اولین ماه فصل بهار و دومین ماه همان فصل، کاهشی ۱۲/ ۱درصدی و ۲۹/ ۳ درصدی را تجربه کرد، اما با این وجود همچنان جایگاه خود را در گزارشهای شاپرکی حفظ کرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که در سهماهه نخست سال ۱۳۹۹ حدود ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال درآمد داشته است. براساس دادههای شاپرک، «بهپرداخت ملت» با در اختیار داشتن ۴۳/ ۲۲ درصد از تعداد تراکنشهای بازار در فروردین ۹۹، بیشترین سهم از بازار را کسب کرده و در مرداد با سهمی معادل ۱۳/ ۲۲ درصد در همین شاخص، کمترین میزان را نسبت به خودش داشته است.به طور کلی به نظر میآید این شرکت توانسته بهرغم رقابت سنگین بین شرکتهای پرداخت الکترونیک، علاوه بر رشد درآمدها، هزینههای خود را تا حد زیادی کنترل کند.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال یک نظر