برای دریافت کارتخوان ابتدا پرونده مالیاتی تشکیل می شود
مدیر عامل شاپرک به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص اجرای ماده ۱۱ قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان پرداخت.
کاظم دهقان در این رابطه گفت: طبق قانون مصوب سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی، از دی ماه سال جاری مقرر شده است تمام ابزارهای پذیرش در حوزه پرداخت کشور با داشتن پرونده مالیاتی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: در این خصوص هماهنگی های متعددی با نهادهای مربوطه به ویژه سازمان امور مالیاتی انجام شده و برای تعریف ابزارهای پرداخت جدید سرویس هایی بین بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی تنظیم شده است. براین اساس تعریف پایانه جدید با تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کدرهگیری امکانپذیر خواهد بود و لذا کسانی که متقاضی ابزار پرداخت جدید هستند باید مراحلی را طی کنند تا این کار انجام شود.
دهقان تاکید کرد: متقاضیان قبل از ارایه درخواست به بانک یا شرکت psp بایستی نسبت به مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی و تکمیل اطلاعات مربوطه اقدام و سپس با کد رهگیری دریافت شده تقاضای خود را برای دریافت ابزار پذیرش ثبت کنند.
وی ادامه داد: این فرایند در حال حاضر با صرف زمانی کوتاه در سامانه امورمالیانی امکانپذیر است و از یک ماه آینده امکان تشکیل پرونده از طریق بانک یا شرکت psp نیز امکانپذیر خواهد بود و متقاضیان خواهند توانست به صورت خودکار ابزار پذیرش را دریافت کنند.
به گفته مدیر عامل شاپرک، در حال حاضر حدود ۸.۵ میلیون ابزار پذیرش در کل کشور داریم که بخشی زیادی از آنها پرونده مالیاتی دارند و برای بخشی نیز بر اساس اطلاعات موجود، پرونده تشکیل می شود و دارندگان آنها نیازی به مراجعه ندارند. اطلاعات گروهی از دارندگان ابزار پذیرش نیز ناقص است که این موضوع به آنها اعلام می شود تا نسبت به تکمیل یا تصحیح اطلاعات خود اقدام کنند.
دهقان افزود: شناسایی مودیان مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی انجام می شود و افرادی که از ابزارهای پذیرش استفاده غیرتجاری می کنند می توانند این موضوع را در سامانه اعلام کنند و پس از بررسی سازمان امور مالیاتی، آنها از رده پذیرندگان تجاری خارج می شوند و شامل پرداخت مالیات نخواهند شد.
ارسال یک نظر